Felanmälan

Felanmälan för:

Fastigheten Fastigheten (Jour/Akut) Hiss Lägenheten


Felanmälan till styrelsen

Felanmälan – fastigheten och allmänna utrymmen


Bredablick Förvaltning AB

Felanmälan på bredablickforvaltning.se
Tel 010‑177 59 00
Vardagar 07.00 – 16.00

Jour


Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta Bredablick Förvaltning på 010‑177 59 00.

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Felanmälan – hissar


Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.

Felanmälan – lägenheten


Lägenhetsinnehavaren ansvarar för de flesta fel och skador i lägenheten med undantag för exempelvis elcentral ("proppskåp"). Är du osäker på var ansvaret ligger kan du kontakta styrelsen på formuläret nedan.

För åtgärd av fel i lägenheten kan du kontakta Bredablick eller annan valfri leverantör. Kostnaden betalas då av lägenhetsinnehavaren.

Felanmälan på bredablickforvaltning.se
Tel 010‑177 59 00
Vardagar 07.00 – 16.00

Felanmälan till styrelsen


För ärenden gällande trädgården, skyltning eller annat i de allmänna utrymmena kan du kontakta styrelsen via formuläret nedan.

Om du har flera ärenden – skicka gärna in varje ärende separat så underlättar du ärendehanteringen.