Felanmälan
Felanmälan för:
Felanmälan – fastigheten och allmänna utrymmen
Bredablick Förvaltning AB
Felanmälan på bredablickforvaltning.se
Tel 010‑177 59 00
Vardagar 07.00 – 16.00
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta Bredablick Förvaltning på 010‑177 59 00.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Felanmälan – hissar
Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.
Felanmälan – lägenheten
Lägenhetsinnehavaren ansvarar för de flesta fel och skador i lägenheten med undantag för exempelvis elcentral ("proppskåp"). Är du osäker på var ansvaret ligger kan du kontakta styrelsen på formuläret nedan.
För åtgärd av fel i lägenheten kan du kontakta Bredablick eller annan valfri leverantör. Kostnaden betalas då av lägenhetsinnehavaren.
Felanmälan på bredablickforvaltning.se
Tel 010‑177 59 00
Vardagar 07.00 – 16.00
Felanmälan – skadedjur i lägenheten
Via vår fastighetsförsäkring på Trygg-Hansa har vi samarbete med Rentokil.
Vid problem med skadedjur i lägenheten kontaktar du Rentokil på 0771-122300 eller via https://www.rentokil.com/se/kontakta-oss Vid kontakt uppger du att du ringer från Brf Nockebylunden.
Tjänsten är kostnadsfri.
Felanmälan till styrelsen
För ärenden gällande trädgården, skyltning eller annat i de allmänna utrymmena kan du kontakta styrelsen via formuläret nedan.
Om du har flera ärenden – skicka gärna in varje ärende separat så underlättar du ärendehanteringen.