Ny i föreningen

Välkommen som medlem i Brf Nockebylunden!

När man flyttar in i en ny förening är det mycket som behöver göras. Vi har skrivit ner några saker som kan vara bra att tänka på i samband med inflyttning i vår förening.

El

Slutreglering av elen görs på egen hand av utflyttande resp inflyttande part. Vi har gemensamt elavtal i föreningen så du som medlem har inget eget avtal utan vi använder så kallad IMD, Individuell Mätning och Debitering. Däremot ska du reglera elförbrukningen med säljande part.

Du har också möjlighet att ansöka om inloggning till Panorama Home för avläsning av din egen elförbrukning. Läs mer här »

TV/Internet

Varje lägenhet har en router och tv-box från Telia som tillhör lägenheten. Det är viktigt att man vid inflyttning ser till att dessa finns på plats eftersom det är säljande part som är skyldig att ersätta eventuell saknad utrustning. Det innebär att också att du som tillträdande medlem är ansvarig för att se till att utrustningen finns på plats eller kräva ersättning från säljande part.

Hemförsäkring

Vi rekommenderar alla våra medlemmar att skaffa bostadsrättstillägg till sin hemförsäkring. När du äger en bostadsrätt ansvarar du för skador på fast inredning, väggar, tak och golv. Du har också ett ansvar mot föreningen och dina grannar. Brand och vattenskador kan lätt sprida sig i en fastighet. Om du har orsakat en skada på ett vårdslöst sätt kan bostadsrättsföreningen och grannarna kräva dig på ersättning.

Garage & parkering

Om du önskar parkeringsplats i garaget eller utomhus kontaktar du styrelsen, enklast via e-post på styrelsen@brfnockebylunden.se

Porttelefon

För att lägga till ditt telefonnummer till porttelefonen kontaktar du styrelsen och anger vilket lägenhetsnummer det gäller samt vilket/vilka namn och telefonnummer du vill lägga till.

Föreningen

Föreningen består av 3 huskroppar, hus nr 09 (Nockeby Backe 4), hus nr 10 (Gubbkärrsvägen 19 B) samt hus nr 11 (Gubbkärrsvägen 19 A.

Du har ett 6-siffrigt lägenhetsnummer, där det 2 första siffrorna är husets nr och de 4 siffrorna är lägenhetsnummer. Ex lgh 101305 är Gubbkärrsvägen 19 B, lägenhet nr 1305

Inflyttningsdagen

Vi är tacksamma om ni vid inflyttning informerar era grannar om vilka ungefärliga tider hissen kommer att vara ockuperad på grund av flytt. Det finns en anslagstavla i hissen.

I samband med inflyttning ska bevakning ske i varje ögonblick när fastighetens ytterdörr är öppen (uppställd).

Kom också ihåg att det är inte tillåtet att lämna otillåtna grovsopor i miljörummet.

Ny i förreningen